söndag, oktober 30, 2011

Sockerkaka med kokos







Älskar söndagar, det är oftast lugnt och du kan bara njuta. Just nu är jag inne i en period där det känns som om jag är stressad hela tiden, försöka tänka på skola, pengar, jobb, städning, resor och mer därtill. Tyvärr blir bloggen den som lider. Men idag gjorde jag en enkel sockerkaka med kokos för att få mig på bättre humör, åt en bit och sedan var jag både nöjd och mätt. Bara och lägga i en plastpåse och vänta på att någon kommer över på en fika.

Här har ni receptet:

75 g smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 mjölk
2 dl kokos

Ställ ugnen på 175 grader. Smöra formen och sedan använd kokos till att bröa den. Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Tillsätt matfettet och mjölken. Rör om tills smeten är jämn och slät. Häll den i formen och toppa sedan med kokos. Grädda kakan i mitten av ugnen i ca 20 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar