söndag, oktober 23, 2011

Guldkorn och Chokladcrisp







Efter en otroligt intensiv jobbvecka med min hemtenta unnade jag mig att ta helg. Jag har planterat röda pelargoner och kan knappt bärga mig tills de börjar blomma. De har nämligen stått ute sen i somras vid mammas stuga. Tog mig en ordentlig sovmorgon idag och har både handlat, städat, gjort chokladcrisp och gråtit floder till Mary & Max.
Det är guldkorn i vardagen det.

Här är förresten receptet på chokladcrisp:

100g smör
½ dl ljus sirap
1½ dl socker
3 msk kakao
1 dl kokos
5 dl special k

Koka ihop smör, sirap, socker och kakao på låg värme tills det blivit en smet. Ta av från plattan och tillsätt flingor och kokos. Rör ihop tills allt blir täckt av chokladkolan. Klicka ut på bakplåtspapper och låt svalna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar