torsdag, oktober 13, 2011

När massmord och te blir politiskt inkorrekt



Idag bestämde jag mig för att börja lite lätt med bakgrundsfakta till min hemtenta. Satte mig därför och titta på dokumentären
Jonestown: The life and death of peoples temple, som handlar om den politiska och religiösa rörelsen Folkets Tempel. År 1978 begick rörelsens medlemmar inkl. dess ledare Jim Jones kollektivt självmord i Jonestown, Guyana. Även om det är en väldigt känslomässig dokumentär är man tvungen att visa sig blind och bara fokusera på de bakomliggande faktorerna. Men funderingen jag ställer mig är om man blivit fullständigt känslokall om man innan filmen tänker: vad passar bäst att dricka till - kaffe eller te?

1 kommentar:

  1. Till detta behövs en stadig whisky (om man nu föredrar det) för att lugna nerverna.

    SvaraRadera