söndag, oktober 09, 2011

Garderoben får stickad tillökning



Köpte denna stickade tröjan på Primark (Englands Gekås) igår, vilket jag fortfarande skäms över. Primark är en klädkedja som har så låga priser att man får en tankeställare. Vad i produktionskedjan är det som gör att denna tröja endast kan säljas för £14? Är det de stora cheferna som för konsumenternas skull tar ut en lägre lön? Skulle inte tro det. Stor sannolikhet är att någonstans i kedjan är det någon/något som ofrivilligt inte får rimligt betalt. Det är fruktansvärt och jag kan inte stå bakom mitt köp alls, jag föregår inte med gott exempel och ta inte efter mitt hutlösa beteende idag. Snälla.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker iofs att det verkar som att du står för vad du gjort. Du skriver ju om det, och uppger att du skäms. Du lär inte göra om det... ett liknande köp alltså :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du inte skäms så mycket så du inte kommer att använda den ... då var det ett onödigt köp.

    SvaraRadera