onsdag, november 30, 2011

Vänner som underlättar



Ja, denna veckan gäller det att vakna kl 7 varje morgon och hålla tummarna på att studenten i mig åtminstone kan formulera en mening. Tiden känns däremot som jag använder till att ha långa samtal med Julia, men samtidigt är det de som får mig att fortfarande kämpa framför böckerna. Att däremot skriva en tenta i religionssociologi om postmoderna perspektiv på religion är inte det enklaste jag har gjorts sen jag började lärarutbildningen för två år sedan. Det kan nog vara det svåraste däremot.

Men att sen på kvällen känna att man är värd att krypa ner under en filt i stickad tröja och njuta av en kopp te, då känns livet en aning bättre och det hjälper en att samla engergi till nästa dag framför kurslitteraturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar