fredag, november 25, 2011

Bokfynd och Paulo Coelho-yra!





Det finns ingen som kan sätt ord på livets problematik som
Paulo Choelo, han använder ett språk som får mig att se det mest fantastiska i de små detaljerna. Han är den som har de vackraste formuleringar att jag faktiskt skulle överväga att gå i kloster och ägna mig åt andlighet. Han är även den som talat om tolerans, respekt och förståelse på ett sätt som skulle skipa världsfred. Har precis läst ut Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät, bara titeln kan vara något av det vackraste jag hört. Jag skickar mina varmaste rekommendationer, men om man inte läst någonting av honom förut tipsar jag om Djävulen och fröken Prym!

Att köpa begagnade pocketböcker är något jag verkligen älskar. Visst, jag tycker mycket om att köpa nya böcker också, men det är fortfarande inte samma känsla. Jag tycker om att köpa en bok som har lästs, berört eller på annat sätt påverkat någon före mig. Det gör boken mer äkta, genuin och ärlig. I förrgår hade jag den turen att inhandla två böcker som jag faktiskt velat ha ett tag, dessutom endast för 30 kr.

Och ja, ibland får jag vara en religionsnörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar