fredag, september 16, 2011

Vintips



Hej på er alla vinälskare där ute! Jag är ingen vinkännare, inte alls faktiskt. Men jag tänkte i alla fall introducera viner som jag har ett extra gott öga för.

Oftast brukar jag köpa ekologiska viner, detta för att alkoholindustrin känns inte helt fläckfri och att det alltid känns bra att göra något för miljön. Det vinet som jag däremot presenterar för er idag är inte ekologiskt, men däremot otroligt gott. Vinet heter
El Coto Crianza och är ifrån Spanien. Det kostar 75 kr och är värt pengarna. Systembolaget beskriver vinet som följer: "Vinet har en kryddig smak med fatkaraktär samt inslag av torkad frukt, muskot och vanilj". Vad säger det? Inte ett dugg, köp och njut istället.


P.S. Kan även rekommendera det vita vinet med samma märke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar