tisdag, augusti 30, 2011

Åldersdilemma på ICA

Plötsligt händer det, eller ska jag säga återigen händer det. Händelsen utspelar sig på ICA Nära på Trandared där jag står i kön för att köpa en dricka. Framför mig i kön står en alkoholiserad man i medelåldern. Han gormar och gapar till en nykter kvinna lite längre bort, som han verkar känna, om hur mycket pengar och starköl han har. Kvinnan använder en pedagogisk ton där hon försöker förklara för mannen att det inte passar sig att uppträda som han gör inne i butiken. Hon fortsätter med att förklara att det faktiskt står barn i kön för att få mannen att känna sig generad. Jag reagerar på kommentaren och vänder mig om för att se hur "barnet" bakom mig upplever situationen. Till min förvåning står det inget barn bakom mig, jag är ensam i kön. Barnet i kön var jag själv. Med ett leende på läpparna, den enda jag kan göra efter alla kommentarer och missuppfattningar om min ålder, lämnade jag butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar