torsdag, juni 21, 2012

Vi som tänder på nyckelgåtor

Jag gick igenom mina äldre inlägg här på bloggen och stötte på mitt allra första inlägg. Där förklarar jag att ni ska få de allra konstigaste förklaringar och funderingar. Ex. vad det skulle innebära för världens låssmeder om nycklar kunde para sig.

Detta är inte en av mina mest intellektuella funderingar men den har ödslat enormt mycket av min tid. Dessutom har 118100 förbjudit mig att fråga mer om detta. Men! Om nycklar kunde para sig skulle detta innebära att en bebis-nyckel kom till världen. Den stora frågan är, vart skulle denna gå? Skulle den ha ett eget nyckelhål eller skulle den passa i sina föräldrars? Står det i beroende till att även nyckelhål måste para sig? Bland alla dessa följdfrågor har jag kommit fram till en slutsats: alla nycklar är individuella och om nycklar kunde producera barn innebär även detta att det måste finnas ett kompletterande nyckelhål. Detta leder till ännu mer följdfrågor och frågans djup bara växer. 

Så om du är intresserad av detta hör av dig till emilia.m.lindberg@gmail.com, märk mailet med "vi som tänder på nyckelgåtor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar