torsdag, juni 28, 2012

Biofilm i Storbritannien






I onsdags var vi och handlade, behövde nya skor och dessutom en bättre kudde här i Liverpool. På kvällen skulle jag och Adam gå på bio med hans klasskamrat och hans flickvän men slutade med att vi gick på Chernobyl Diaries själva. Och här ska jag punktera upp de allra utmärkande skillnaderna i jämförelse med Sverige.
  •  Det mest uppenbara är att det inte finns någon svensk text, men vi hade våra förhoppningar in i det sista.
  • Det mest briljanta av allt är att de serverar öl och varm mat, jag kan inte med ord förklara denna sensation! Jag tror inte att det var någonting ätbart du inte kunde köpa och ha med in i biosalongen.
  •  Att reklamen höll på i minst 15 min innan filmen väl började och när den väl gjorde det var man osäker på om det var filmen eller mer reklam.
  • När filmen väl var slut tog vi med oss vårt skräp som man gör efter en biofilm, men upptäckte väldigt förvånat att det inte fanns en enda papperskorg så långt ögat kunde nå. Vi fick därför lägga vårt skräp inne i salongen som alla andra. Det såg verkligen hemsk ut när vi gick därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar