måndag, juni 11, 2012

Det var maj och plötsligt sommar

Kamrater, jag har lov. Från skolan i alla fall. Jag har därmed bestämt mig för att hålla en regelbunden uppdatering av bloggen och berätta för er om min sommar. Jag ska jobba massor men i slutet av månaden åker jag två veckor till Liverpool och då kommer det inlägg om mitt äventyr (kanske om vår bilfärd till Skottland). Upptäckte att ni inte har hört av mig sedan i april, det vill säga att jag har gått i ide hela maj. Vi upplevde inte våren tillsammans och därför ska vi uppleva sommaren!

En liten sammanfattning är på sin plats.




















Jag var i Liverpool och umgicks med mina andra hälft. Vi åkte till Anfield, jag poserade och vi blev intervjuade. Första och sista gången jag uttrycker mig om fotboll på engelska om ett lag jag inte vet något om.















Blev chockad över nyhetsflödet i Metro efter Estelles dop. Hur kan grundliga faktafel som uttrycks både på framsidan och på dubbeluppslag gå i tryck? Ännu en anledning till att religionslärare behövs, när de finns de som tror att dop är kopplat till namngivning.




















Var på årets första parkhäng med fina klasskamrater. Spårvagnshäng är dock detta.




















Jag läste tonvis med kurslitteratur och skrev tenta i modern historia. Sista tentan för terminen.




















Isolerade mig i en vecka ute i Svenljungas avlägsnaste skogar för att fokusera på tentaskrivning. Det haglade, jag var ensam, tentan blev gjord och jag hade det ljuvligt.




















Jag var på picknickfestivalen med vänner, drack vin ur platskoppar, lyssnade på spansk dansmusik och diskuterade budskap i sevärda filmer. 




















Har jobbat och ska jobba. Här har jag ställt godiset i rader en regnig morgon. Ser en aning bättre ut.

Ja, det var väl maj månad en aning sammanfattat. Nu önskar jag alla en fantastisk sommar!

1 kommentar:

  1. Emilia, nu är det rimligtvis dags för en uppdatering ;)

    SvaraRadera