måndag, januari 16, 2012

Boråsaren gör sitt hos Myrorna







Idag bestämde jag mig för att lägga en stor beställning av böcker på Adlibris, bara för att upptäcka att de utgåvor av Paulo Coelho-böcker som jag vill ha, det är endast en fixidé att jag ska ha det enheltligt i min bokhylla, har utgått. Gjorde därför slag i saken och åkte på loppis för att se om jag kunde hitta några där.

Man kan inte annat än älska begangnade böcker, veta att de lästs innan och veta att det kan ha påverkat någon livsavgörande. När jag för några dagar sedan läste Alkemisten hade personen som ägt den före mig gjort understrykningar på citat som han antagligen tyckte om. Det var fint att se vad som tilltalat någon annan och vilka formuleringar som varje person behöver. Jag hade i alla fall turen på min runda att hitta både Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät och Djävulen och fröken Prym i den gamla utgåvan jag var ute efter. Dessutom tillökning av Jonas Gardell. Not to self: skaffa en till bokhylla.

Som inte var genomtänkt däremot var mitt impulsköp av en rysk sjal, flanellskjorta (du behöver inte fler) och nya vantar. Kan inte säga att jag är annat än nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar