tisdag, september 22, 2009

Ungdomen varar längre än vad folk tror

Min antibiotika är slut och jag har börjat jobba. Fristadskolan må vara en plats jag faktiskt tycker om, mycket roligt har hänt i dess korridorer under årens lopp, men att jobba där gör att man blir ungdom på nytt. Bara under de två dagar jag har vart där har jag fått flashbacks i från min tid i caféterian, jag har diskuterat BUM med tjejer som går i 9:an, fått blickar som menar att man är mer än ett "vanligt" psykfall, fått skälla ut killar som leker med eld och blivit kallad prao-elev. När jag dessutom sa till en kille att jag var 19 granskade han mig från tårna och uppåt och sa "Yeah, right?". Vad kan man säga om Fristadskolan? Jag älskar det.

Hösten har kommit till Borås och jag har aldrig vart lika lycklig som jag är nu. Det finns ingen bättre tid på året än då löven börjar ändra färg och hela världen blir färgglad. Den finaste känslan är när man går på gatan och ser ett "lövfall" som jag kallar det. Röda, gula och gröna löv dalar ner från träden, helt fantastiskt. Mina kläder passar in och jag känner mig lycklig från rot till knopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar