lördag, september 19, 2009

Tillfrisknad och tristess

Mamma: "Emilia, jag sticker nu"
Jag: "
Vart ska du någonstans?"
Mamma: "
Bort"
Jag: "
Vadå bort?"
Mamma: "
Ja, bort från dig"
(Låt mig förklara att jag och min mor har en väldig komplicerad relation, från känslofyllda stunder till oftast bara ren sarkasm)

Detta bevisar alltså att jag kommer spendera dagen helt själv i min lägenhet. Jag är i och för sig inte fullt frisk än eftersom jag fortfarande har en halsinfektion som yttrar sig i magen som tydligen bara små barn får. Som läkaren uttryckte det brytande på finska "och du är ju ett ganska stort barn, därför är det här underligt". Men bara för att jag inte är helt frisk betyder det inte att jag inte är sällskapssjuk, jag är grymt sällskapssjuk!

Att kunna tv-shops reklamerna utantill betyder nog att man borde någonstans på vägen ha stängt av tv:n. Jag glömmer alltid av att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar