fredag, september 18, 2009

Sista natten med gänget

I kväll är det avskedsfest för Alleballe, Alexandra heter hon egentligen och har gått i min klass tre år genom gymnasiet. Denna hybris pärla ska flytta till London och ska därför säga hej då till det vi alla innerst inne vill lämna, Borås. Innan satt jag och fundera på själva uttrycket; avskedsfest? Ska det inte vara sorgligt och en aning ledsamt att någon som betyder mycket för en ska flytta till en plats som är svår att varje dag nå? Kalla det inte för avskedsfest! Fest är ett tillfälle för glädje och inte för gråt, så från och med nu begraver jag uttrycket avskedsfest och kallar det för avskedssammankomst. Kanske många kommer dissa mitt förslag, eftersom det nya uttrycket låter som en psynonym till begravning. Men jag skiter it! I kväll ska jag på Alexandras avskedssammankomst, punkt.

Förresten, är jag den enda som inte förstod förrän någon timma sen att Patrick Swayze är död? Jag fick gå tillbaka flera timmar i tidningen för att se om det verkligen var sant. Jag fick alltså leta för att få fram det, är det likt aftonbladet? Knappast, jag blev förvånad för att det inte var på förstasidan. Trots detta blir väl jag en enda som inte tittar på Dirty Dancing i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar