måndag, december 05, 2011

Äntligen är feministerna här!



Ja, äntligen är de efterlängtade feministerna här. Antologin Fittstim är nu i min ägo jag jag ska ägna kvällen åt att läsa upplevelser, tankar och händelser i flera av dessa kvinnors liv. Författare, eller ansvarig utgivare ska man nästan säga, är Linda Skugge, Belinda Olsson och Brita Zilg.

"Att pappor kanske föredrar att arbeta eller ta en drink eller ha en älskarinna eller spela squash är inget konstigt, men tjejer som vill göra annat än att vara med sina barn betraktas som svekfulla, känslokalla och konstiga"

"Alf Svensson, jag vill att du ska veta att jag tycker det är helt okej att du lever med en kvinna"

"Tänk om att hoppa jämfota och prutta samtidigt var ett tecken på att man var otroligt feminin"

"Vi undrade vad för slags tjejer de tände på. De undrade om vi gillade att ha en kuk i röven"

Endast några av alla de formuleringar som boken innehåller, ni kan inte ana vilken lycka det är att äntligen få ha feministerna i min bokhylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar