onsdag, juli 11, 2012

Second hand eufori


Jag har haft en riktigt produktiv förmiddag. Jag har gjort flera loppis-fynd och givit blod till behövande. Därför är jag nu otroligt lycklig och har tillbringat den senaste halvtimmen med att städa min bokhylla. Se till att alla böcker fortfarande är i bokstavsordning och klappa lite på dess ryggar. Min bokhylla är som min egna skatt som innehåller många fantastiska ord och berättelser.

Här följer en litet lista över mina fynd

Marinblå tygskor, Emmaus, 60 kr
Randig t-shirt, Myrorna, 40 kr
Vit t-shirt, Emmaus, 60 kr

Böcker, totalt 80 kr
När religionen blir ond av Charles Kimball
Gunnar av Bob Hansson
Ondskan av Jan Guillou
Den sista kvinnan från Ur av Anita Goldman
En röd liten fågel i juletid av Fanny Flagg
El Choco av Markus Lutteman
Brida av Paulo Coelho
Förflutenhetens landskap av Peter Englund
Sagokvällar hos moster Lotta av Hedda Andersson 

En del av dessa böcker har jag letat efter en lång tid, andra är jag nyfiken på och en del är så charmiga att man inte kan låta bli. Sagokvällar hos moster Lotta är från 1900 och innehåller gamla sagoberättelser som Rödluvan, Sagan om oförståndige Hans och Snövit. Jag ska vara som ett litet barn och läsa en saga innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar