tisdag, juli 17, 2012

Lära sig av det förflutna

Ibland kan man ignorera sitt förflutna. Ibland kan man strunta i att ta tag i de saker som bekymrar en. Ibland däremot måste man se rakt in i sina beslut och värdera ifall man handlade rätt eller inte. Alla gör misstag. Däremot handlar man i vissa fall rätt och förlorar personer på köpet.

Ibland önskar jag att livet var annorlunda. Att jag inte hade lärt känna en del människor som varit en del av mitt liv. Men oavsett får man se att erfarenhet utvecklar en själv. Aldrig mer kommer jag lägga mitt hjärta i händerna på en främling. Aldrig mer kommer jag handla destruktivt mot mig själv för att jag anser mig värd det. Aldrig mer kommer jag låta någon trampa på mig. Och aldrig mer kommer jag äventyra mina käraste relationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar